Nyhet -

Patrik Söder ny kommunikations- och varumärkesansvarig på Telenor Sverige

Patrik Söder har utsetts till varumärkeschef på Telenor Sverige.  Patrik kommer närmast från en roll som senior projektledare på DDB. Han har tidigare varit skandinavisk marknadschef på Nokia och nordisk marknadschef för Fritidsresor.

– Patrik har en lång erfarenhet av marknadskommunikation och varumärkesfrågor från både företags- och byråsidan och är rätt person för att fortsätta utveckla våra varumärken på den svenska marknaden, säger Georgi Ganev, affärsområdeschef Konsument Telenor Sverige.

Patrik får titeln Head of Brand & Communication med ansvar för Telenor Sveriges tre varumärken Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet samt marknadskommunikation inom Telenor Konsument. Han tillträder sin nya tjänst den 27 september.

Ämnen


Telenor i korthet
Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,7 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 13,1 miljarder svenska kronor (2019) och har cirka 1 800 anställda. Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen
Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 186 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 113,7 miljarder norska kronor (2019) och cirka 20 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com

Presskontakt

Mikko Viitala

Mikko Viitala

Presskontakt Presschef 08-410 100 40
Kundkontakt

Kundkontakt

Presskontakt