Följ Telenor Sverige

Pressmeddelanden Visa alla 16 träffar

Var tredje svensk kan inte urskilja falsk information på nätet

Var tredje svensk kan inte urskilja falsk information på nätet

Pressmeddelanden   •   Mar 09, 2018 07:01 CET

Var tredje svensk anser att de kan för lite om källkritik för att kunna ta reda på om fakta, bilder eller annan information online är sann eller inte. Det visar en ny Novus-undersökning gjord på uppdrag av Telenor och den ideella organisationen Surfa Lugnt som nu lanserar sällskapsspelet ”Jakten på sanningen” för att uppmuntra till källkritiskt tänkande.

Ny undersökning med lärare: Ökande problem med nätkränkningar bland elever

Ny undersökning med lärare: Ökande problem med nätkränkningar bland elever

Pressmeddelanden   •   Aug 28, 2017 08:05 CEST

Elaka kommentarer, olovliga bildpubliceringar och hot. Över hälften av alla mellan- och högstadielärare i Sverige uppger att skolan de jobbar på har problem med nätkränkningar och nätmobbning bland eleverna. Fler anser att problemen blivit vanligare än tvärt om. Samtidigt tyder resultaten på att mörkertalet är stort och att de flesta fall av nätmobbning aldrig kommer till lärarnas kännedom.

Fri roaming leder till nya semestervanor

Fri roaming leder till nya semestervanor

Pressmeddelanden   •   Jul 27, 2017 08:30 CEST

Nyligen slopades roamingavgifterna inom EU för alla svenska mobilkunder, en förändring som underlättar och förenklar utlandsvistelsen för många. I en ny undersökning med över 1 000 svenskar som har haft fri roaming i EU det senaste året uppger nästan åtta av tio att deras sociala liv på semestern har förändrats. 94 procent säger att det har påverkat semesterkvalitén.

Sifo-undersökning: Surf – barnens nya hårdvaluta

Sifo-undersökning: Surf – barnens nya hårdvaluta

Pressmeddelanden   •   Nov 18, 2016 08:03 CET

​Surf är den nya hårdvalutan för barn. Nästan alla 10-16-åringar har en egen mobil med surf och tre av fyra känner sig utanför när surfen tar slut. Många tycker det är jobbigare att få slut på surf än på pengar. Det visar en ny Sifo-undersökning från Telenor och start-up-företaget Veckopengen med fotbollsspelaren Philip Haglund i spetsen. Bolagen samarbetar nu för att lära barn att surfa smartare.

Bilder Visa alla 12 träffar

Produktbild

Produktbild

Licens Creative Commons erkännande
Ladda ner
Storlek

3,54 MB • 3000 x 1955 px

Jakten på sanningen_Spelplan

Jakten på sanningen_Spelp...

Licens Creative Commons erkännande
Ladda ner
Storlek

3,54 MB • 3000 x 2229 px

Jakten på sanningen_Överblicksbild familj

Jakten på sanningen_Över...

Licens Creative Commons erkännande
Ladda ner
Storlek

1,81 MB • 3000 x 1943 px

Foto: Telenor

Foto: Telenor

Licens Creative Commons erkännande
Ladda ner
Storlek

7,22 MB • 4444 x 2933 px

Dokument 3 träffar