PDF-faktura via Mitt Företag

Med PDF-faktura slipper du pappersfakturor och får dina fakturor skickade direkt till en vald e-postadress eller så laddar du själv ner dem via Mitt Företag.

PDF-faktura finns i två varianter:

  • PDF via e-post – fakturan skickas till en specifik e-postadress.
  • Endast som PDF i Mitt Företag – du laddar själv ner fakturorna när det passar dig. 

Båda alternativen beställs via Mitt Företag och är helt kostnadsfria. För att beställa behöver du ha ett administratörskonto och behörighet att ändra fakturametod.

Så beställer du PDF-faktura via Mitt Företag

  1. Logga in i Mitt Företag.
  2. I menyn, välj Faktura > Fakturaöversikt.
  3. Klicka på Fakturametod uppe till höger.
  4. Välj något av följande:

    PDF via e-post
    – fakturan skickas automatiskt till vald e-postadress. En sexsiffrig kod skickas från noreply@invoicing.telenor.se till den angivna adressen. Fyll i koden och klicka på Verifiera e-postadress och spara.

    Endast som PDF i Mitt Företag – du hämtar själv fakturan via Mitt Företag. Du kan välja att få en notifiering via e-post eller sms när en ny faktura finns. Vill du att OCR-nummer, belopp och förfallodatum ska ingå i notifieringen, bocka i detta val och klicka Spara.

  5. Klart! Tjänsten aktiveras direkt och nästa faktura levereras som PDF.