Din företagsfaktura
Vanliga frågor om faktura
-
Telenor redovisar all moms för mobiltelefoner, surfplattor och routrar vid leveranstillfället. Det beloppet kan du se på den faktura som du får då. Den fakturan är även underlag för din egen momsredovisning. På följande fakturor kommer sedan det belopp som vi redovisat till Skatteverket ingå, det vill säga att summan på delbetalningen är inklusive moms.
-
Ja. Med PDF-faktura slipper du pappersfakturor och får dem skickade direkt till en vald e-postadress. Tjänsten beställs enkelt via Mitt Företag och är helt kostnadsfri.
Läs mer och beställ PDF-faktura i Mitt Företag -
Vi fakturerar från och med det datum som din tjänst är tillgänglig och möjlig att aktivera. Om du väljer att aktivera din tjänst vid ett senare tillfälle, debiterar vi ändå tjänsten från det datum den var möjlig att aktivera.
-
Löpande avgifter, som t.ex. månadsavgifter, faktureras i förskott. Samtalsavgifter faktureras i efterskott.
-
Bankgironummer: 5331-1338
Plusgironummer: 4792603-5
Betalning från utlandet:
- SWIFT/BIC: NDEASESS
- IBAN-nummer: SE2195000099603447926035
Är du privatkund? Då hittar du rätt IBAN och BIC här
-
Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura så slipper du avgiften för pappersfaktura.
Du kan också välja att få fakturan som PDF via e-post eller själv ladda ner den via Mitt Företag i stället för att få den med post. Samtliga alternativ är kostnadsfria och ingen fakturaavgift debiteras. Beställ enkelt via Mitt Företag.
-
Ja, mot en avgift kan du på företagsfakturan få en trafikspecifikation som visar vilka nummer som har ringts, datum, klockslag, samtalslängd samt typ av samtal.