Gå direkt till innehåll
Telenor har vunnit SM i telefoni - andra året i rad

Nyhet -

Telenor har vunnit SM i telefoni - andra året i rad

För andra året i rad har Telenors företagsväxel vunnit SM i telefoni – en tävling som årligen anordnas av Q Survey. Telenor var en av tre slutnominerade i klassen ”Växel 3000 – 5000 anknytningar”. 

SM i Telefoni går ut på att mäta hur väl företagets växel fungerar genom att Q Survey ringer till företagsväxlar genom så kallade ”Mystery calls” under ett drygt halvår och söker medarbetare. Därefter betygsätts hur väl växeln hanterar samtalen. För andra året i rad var Telenors företagsväxel bäst i den här mätningen. Det är Telenors partner Eniro som besvarar alla samtal i företagets växel; 0455-33 10 00.

– Vi är glada och stolta över att ta hem förstaplatsen i år igen. Företagsväxeln är vårt ansikte utåt och det är väldigt viktigt att vi har ett professionellt och korrekt bemötande, säger Andreas Hamrin, Presschef på Telenor Sverige.

Telenors företagsväxel har tidigare varit nominerad i SM i Telefoni, likaså Telenors Kundservice som också vunnit pris.

Ämnen

Taggar


Telenor i korthet
Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,7 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 13,1 miljarder svenska kronor (2019) och har cirka 1 800 anställda. Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen
Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 186 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 113,7 miljarder norska kronor (2019) och cirka 20 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com